Att handla på BikinisOnline.se
                                         
Det är enkelt och tryggt att handla hos oss!
Du väljer vilken storlek samt färg som passar dig, och klickar därefter på knappen ”köp” Dina varor hamnar därefter i kundkorgen och du kan enkelt slutföra din beställning genom att klicka på ”kassan”. Där väljer du som kund också vilket betalningssätt som passar dig bäst, faktura, postförskott eller säkert kortköp via vår partner Nets.
Handlar du för mer än 1 200: - står vi för frakten!
Välkommen! 

BETALNING 

Hos oss kan du betala på många olika sätt, välj det som passar just dig bäst. Nedan följer en beskrivning av de betalningssätt vi erbjuder.

PayPal - (Hela Europa)
Betala med kort eller via ditt eget konto hos PayPal.
PayPal har utvecklats från grunden till att vara ett av de säkraste sätten att betala och överföra online. Till skillnad från andra finansinstitut skickas betalningar utan betalningsuppgifter.


Klarna Faktura
 
Betalning sker först efter att paketet blivit levererat och du har haft tid att prova varorna. Utöver ev. fraktkostnad tillkommer en faktureringsavgift på 39: - inkl moms på alla fakturabeställningar. Betalningsvillkor 14 dagar. Vid fakturabetalning sker en kreditupplysning samt folkbokförings kontroll på ditt personnummer. Detta för att vi skall vara säkra på att du är den personen du utsäger dig för att vara. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.
Du kan även välja att delbetala efter att du fått hem fakturan från Klarna. All information finns i ditt paket. 


Klarna Konto - Delbetala
Med Klarna Konto kan du välja att delbetala din order upp till 24 månader. Minimum belopp 50 sek/mån. Aviavgift 29 sek/mån. Årsränta fn. 19,50 %

För frågor gällande faktura och avbetalning vänligen kontakta Klarna på:

Tel: 08-120 120 00      
Telefontider:
Mån-Tor: 08.30 - 20.00
Fre: 08.30 - 17.00
Lör-Sön: 10.00 - 17.00
Helgdagar stängt 
Epost: info@klarna.com
Kontaktformulär: http://klarna.com/kundtjanst


Kortbetalning - under säkerhet via Nets
Vid kortbetalning tillkommer ingen extra kostnad utöver ev. fraktkostnad och du slipper postförskottsavgiften eller faktureringsavgiften.
Vi tar emot VISA och Mastercard. Vår betalningspartner Nets garanterar en säker och snabb betalning. Dina uppgifter gällande ditt kontokort sparas ALDRIG av Bikinisonline! All information skickas krypterad via säkrad server(HTTPS). Du kan själv undersöka att all information som skickas via webbläsaren är säker genom att titta i adressfältet i kortbetalningsfunktionen börjar med https:// (normal trafik går över http://).


FRAKT


Fraktkostnad
Fraktkostnad tillkommer vid köp under 1 200:- på 49:- oavsett betalningssätt.
Frakt motsvarande postens avgifter tillkommer alltid vid leverans utanför Sverige oavsett ordervärde.

Leverans - Vi levererar till hela Europa
Då vi mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse per mail med information om din order. Kontrollera alltid din order, om ni skulle vilja ändra något i ordern måste detta ske omedelbart med vår kundtjänst då vi är väldigt snabba på att packa för att snabbt leverera ordern. Ha alltid orderbekräftelsen tillhands vid kontakt med kundtjänst. Ej uthämtat paket faktureras med postens avgifter om 300 kr.

Leveranstid
Normal leveranstid hos oss är 1-3 dagar oavsett betalningsalternativ. Alla besällningar som görs före 15.00 på vardagar skickas samma dag. Vi meddelar alltid kunden om ev avvikelser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella prisfel.

Transport
Bikinisonline.se skickar alla sina paket med Posten Sverige AB. Kommer en vara fram till kund skadad är Bikinisonline betalningsansvariga, du måste dock meddela oss inom 3 dagar efter att du mottagit försändelsen. Vid retur är kunden betalningsansvarig för transport samt om varan skadats. 

Sekretess och säkerhet
Vi garanterar säker överföring och hantering av era uppgifter när ni handlar på www.bikinisonline.se. Dina uppgifter överförs krypterat och lämnas aldrig ut till tredje part.
Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls. Vid leveranser av ett högt värde lämnas varorna ut till ditt närmaste utlämningsställe, detta för att undvika bedrägerier.


Byten och returer

Du kan inom 14 dagar från orderdag byta eller returnera en vara. Varan måste dock komma tillbaka till oss oanvänd och i originalförpackning.
Vi bedömmer varor som oanvända då trosskyddet är helt, varan ser ren och fin ut samt att den är fri från fläckar och kroppshår.

För att vi skall kunna godkänna din retur/byte vill vi att du först kontaktar oss via vårt kontaktformulär, detta för att underlätta administration av din retur. Vid retur eller byte är det du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att varan kommer fram till oss. Om en vara är fel levererad av oss står vi för returportot.

Steg 1. Fyll i retur och bytes anmälan på vår hemsida via vårt kontaktformulär. Skriv vad du vill byta returnera och varför. Vi kommer därefter att kontakta dig.
Steg2. Returnera varan med din fraktsedel till Bikinisonline.se, DISTANSGATAN 21 LGH 1101 507 40 Borås. På fraktsedeln skriver du vad du vill byta till, eller om du vill returnera skriv vad och varför. Ditt namn, adress och bank(vid PF) eller faktura detaljer skall också finnas med. Vi betalar tillbaka värdet av din vara men du står själv för frakten. Vill du byta varan mot en annan står vi för frakten till dig av den nya varan.

Reklamation
Vid reklamation måste du alltid kontakta oss först. Detta gör du genom att skicka ett mail till kundtjanstbikinisonline@gmail.com Där uppger du ditt ordernummer, namn, adress, bankuppgifter, faktura uppgifter samt varför du vill reklamera din vara. Vid reklamation står vi för frakten.
Vid ev. tvist har vi som policy att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Moms ingår alltid med 25% i våra priser.

 Observera att om du är under 18 år måste godkännande av målsman lämnas. Vi tar ej på oss något ansvar för om någon under 18 år beställer utan förälders tillstånd. Inte heller om du beställer i annans namn eller adress. 

Bolagsinformation
Bikinisonline.se ägs av MD NIAZ
Org. Nr. 900608-9693

Adress: DISTANSGATAN 21 LGH 1101, 507 40 BORÅS
Kundtjänst: kundtjanstbikinisonline@gmail.com (vi svarar alltid inom 24 timmar)
Epost: kundtjanstbikinisonline@gmail.com (öppet alla dagar)
Vi svarar alltid inom 24 timmar!

Reklamationer
Nedan följer ett utdrag ur allmänna reklamationsnämndes rekommendationer

Reparation, byte eller pengarna tillbaka?

Köparen kan kräva att varan repareras (avhjälpande) eller byts ut mot en ny likvärdig vara (omleverans). Säljaren har dock rätt att välja mellan åtgärderna avhjälpande och omleverans om köparens krav innebär en oskälig kostnad för säljaren.
 
Är det exempelvis fel på din nyinköpta telefon kan det bästa alternativet vara att säljaren byter ut den mot en ny. Men har i stället ugnsluckans lås på en nyinstallerad spis gått sönder är förmodligen en reparation hemma hos dig den bästa lösningen. Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Om det är olika fel kan säljaren få göra fler än två reparationer innan du kan vägra fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig.
 
Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, få ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Prisavdraget ska vara rimligt i förhållande till felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad.
  |  
  |  
  |